Thursday, June 17, 2010

Majlis Perkahwinan Farina & Halim

Pengantin : Farina & Halim
Nikah : 29 Mei 2010
Sanding (P) : 30 Mei 2010
Lokasi : Felda Kahang Timur, Kluang, Johor

Pasangan pengantin ni dah lama berkenalan semenjak di zaman sekolah di Maahad Johor Bahru dan kemudian melanjutkan pelajaran di Mesir (kiranya mereka berdua ni bergelar Ustaz dan Ustazah dan kini mengajar di sekolah di negeri Johor dan Selangor). Farina & Halim amat mesra kamera dan kebanyakkan pose digayakan oleh mereka sendiri (terutama Ustaz Halim).

Pada hari persandingan hujan turun dengan selebat-lebatnya. Acara sanding pada pukul 2.30 ptg di lewatkan sehingga 3.15 ptg untuk menanti hujan reda. Apabila hujan tak reda juga, rombongan pengantin lelaki berarak meredah hujan dengan berpayung. Nak dijadikan cerita, sebelum nak masuk ke rumah pengantin perempuan, kutipan tol tetap beroperasi. Bertempiaranlah rombongan pengantin lelaki berteduh di bawah khemah, yang kesiannya pengantin lelaki & pengapitnya kesejukan melayan kerenah pengutip tol.

Pasangan pengantin ini kira kreatif dalam memilih busana pengantin (purple warna favourite mereka) dan hasilnya penampilan Farina & Halim benar-benar menyerlah sepanjang majlis Raja Sehari ini.. Buat pasangan pengantin saya mendoakan mudah-mudahan perkongsian hidup ini berkekalan hingga ke akhirnya.





















No comments:

Post a Comment